سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من پیشواى مؤمنانم و مال پیشواى تبهکاران [ و معنى آن این است که مؤمنان پیرو منند ، و تبهکاران پیرو مال چنانکه زنبوران عسل مهتر خود را به دنبال ] . [نهج البلاغه]
هرچی بخوای پیدا میشه
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 47554
بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
........... درباره خودم ...........
هرچی بخوای پیدا میشه
میلاد

........... لوگوی خودم ...........
هرچی بخوای پیدا میشه
........ پیوندهای روزانه........
ترفندهای کامپیوتری [53]
[آرشیو(1)]


............. بایگانی.............
بهار 1387
زمستان 1386

........... دوستان من ...........
ازادی

......... لوگوی دوستان من .........



اهنگ ها وترانه های جدید افتخاری - به روز رسانی :  5:3 ع 90/4/31
عنوان آخرین نوشته : شرط عروس خانم برای خواندن خطبه عقد توسط مقام معظم رهبری





............. اشتراک.............
 
............آوای آشنا............

........... طراح قالب...........


  • شیوه ای جدید برای ترک سیگار

  • نویسنده : میلاد:: 86/12/28:: 4:14 عصر

    یکی از جدیدترین شیوه‌های ترک سیگار، استفاده از برچسب‌های نیکوتین‌دار است. تحقیقات نشان می‌دهد رساندن نیکوتین به بدن با شیوه‌ای غیر از سیگار کشیدن، روشی است که شما را در ترک سیگار کمک می‌کند.
    نیکوتین به دلیل اثر روانی خوشایندی که از خود ایجاد می‌کند و دادن حال و هوای مطبوع به شخص، اثر اعتیادآوری دارد. از آن‌جا که شخص سیگاری به مرور زمان به نیکوتین عادت می‌کند، تدریجا مصرف روزانه سیگار خو را بالا برده تا این‌که به آن اعتیاد پیدا می‌کند و بدین ترتیب ترک نیکوتین توسط شخص سیگاری، هم صدمات روحی برای او به همراه دارد و هم صدمات جسمی. زیرا سطح هوشیاری او کاهش‌ یافته و باعث بی‌تحرکی در فرد سیگاری می‌شود. رفتارهای اجتماعی این افراد نیز با ترک سیگار، مورد آسیب قرار می‌گیرد. مثلا حساسیت و زودرنجی از جمله عوارض آن هستند.. محققان روشی جدید برای ترک سیگار ابداع کرده‌اند که در آن از موادی استفاده می‌شود که حاوی نیکوتین بوده و بدون این‌که شخص از سیگار استفاده کند، مقدار کمی نیکوتین وارد بدن او می‌شود. یکی از این راهکارهای استفاده از برچسب‌های نیکوتین‌دار است.
    برچسب‌های پوستی نیکوتین برای اولین بار از سال 1992 در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت. روش معمول استفاده از این برچسب‌ها به این صورت است که فرد سیگاری هر روز یک برچسب جدید را بر روی نواحی متفاوت پوست که خشک، تمیز بدون مو باشند، قرار می‌دهند. معمولا برچسب‌ها را بر قسمت‌های بالای قفسه سینه، بازو یا ران قرار می‌دهند. این برچسب بسته به نوع فرآورده مورد استفاده برای حدود 16 تا 24 ساعت بر روی پست قرار می‌گیرد.
    معمولا پس از هر دو هفته استفاده از این نوع برچسب، برچسبی با میزان نیکوتین کمتر جایگزین آن می‌شود و این رویه برای شش تا 20 هفته ادامه پیدا می‌کند. استفاده از برچسب‌های نیکوتینی عوارض جانبی چندان شایعی ندارد و گاها ممکن است فرد دچار سرگیجه، استفراغ و قرمزی پوست در محل استفاده از برچسب شود.
    این برچسب‌های پوستی مقدار کم اما مداومی از نیکوتین را وارد بدن می‌کنند که به میل سیگار کشیدن غلبه می‌کند و البته خطر این‌که شخص سیگاری به جای اعتیاد به سیگار به این برچسب‌ها اعتیاد پیدا کند، بسیار کم است زیرا مقدار نیکوتینی که توسط این چسب‌ها وارد بدن می‌شود، کنترل شده است و از سوی دیگر نیکوتین آن، برعکس سیگار به صورت آرام از طریق پوست وارد دستگاه گردش خون می‌شود و میزان ورود آن به بدن، خارج از کنترل شخص سیگاری است.
     


    نظرات شما ()


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ